صفحه اصلی
برگزاری دوره آموزش "آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران"
  • 2775 بازدید

با توجه به لزوم اجرای دوره "آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران" (موضوع بخشنامه شماره 668320 مورخ 1398/11/19 سازمان اداری و استخدامی کشور و نامه شماره 209307 مورخ 1401/11/11  معاونت حقوقی رئیس جمهور) به منظور افزایش سطح آگاهی کلیه کارکنان دانشگاه نسبت به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی دانشگاه اقدام به برگزاری این دوره در تاریخ های 8 و 15 مهر نمود.

مدرس دوره جناب آقای دکتر جلالی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، توسط معاونت حقوقی رئیس جمهور  معرفی شدند.

در این دوره که در تالار مولوی دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، به مباحثی همچون تاریخچه قانون اساسی، مقایسه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با قانون اساسی برخی کشورها،  جایگاه و اهمیت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مهمترین ویژگیهای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حقوق و آزادیهای ملت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ساختار و صلاحیتهای قوه مجریه، مقننه و قضائیه و... پرداخته شد.

در پایان نیز حسب دستورالعمل اجرای دوره که توسط معاونت حقوق رئیس جمهور ابلاغ گردیده است، از کلیه شرکت کنندگان امتحان کتبی گرفته شد و پس از بررسی نهایی، برای افراد واجد شرایط گواهی شرکت در دوره "آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران" صادر گردید.​​​​​​​

افزودن نظرات